İlk sergi deneyimini 1985 yılında ‘’ acı çeken insan ‘’ konulu Yugoslavya Zagreb’teki uluslararası karma sergisi ardından;
‘’Ermeni Mimarların İstanbul’daki Eserleri’’ni konu alan İstanbul modern de ikinci karma sergi heyecanını yaşayan Yılmaz , ilk kişisel sergisinde İstanbul fotoğraflarını derledi...Yılmaz’ı ilk kişisel sergisinde Belediye binasının giriş katındaki sergi salonunda konuk eden Beşiktaş belediyesi başkanı Murat Hazinedar sergiye büyük ilgi gösterdi.
Sanata ilgisiyle tanınan başkan kendisi de fotoğraf tutkusuyla tanınıyor. Binaya giriş çıkışında ve konuklarını ağırlarken sergiye uğramayı, konuklarına gezdirmeyi İhmal etmeyen Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar sergide en çok ‘’martı simit’’ isimli çalışmayı beğendiğini Kendisinin de benzer fotoğraflar yakaladığını ancak bu fotoğrafı çok başarılı bulduğunu belirtti. Serginin son bulmasıyla beğenilen fotoğrafıyla başkanın makamını ziyaret eden Kamil Yılmaz başkanın başarılı bulduğu adalar vapurundan fotoğrafladığı martının simit parçasını havada yakalarken ölümsüzleştirdiği ‘’Martı Simit’’ isimli çalışmasını başkana hediye etti...Ev sahibi başkan da kendisine teşekkür ederek evinde fotoğrafa yer açacağını ifade etti.
Doğanın cömert sunumuyla ışığın denize kente yansıyan silüetini objektifinden geçiren Yılmaz, sergide yer alan fotoğrafların seçiminin, yaklaşık 10 binin üzerindeki fotoğraf arasından, arkadaşları tarafından yapıldığını söylüyor. 26 fotoğrafta İstanbul’un simgeleşmiş değerlerini öne çıkarmayı hedeflediğini söyleyen gazeteci Kamil Yılmaz ''İstanbul her saniye, her saat farklı bir ışığa ve yansımalara bürünüyor, İstanbul her an başka bir İstanbul ve cok hızlı değişiyor bu değişimi de en güzel anlatan öge fotoğraf '' diyerek fotoğrafa tutkusunu dile getiriyor
‘’Foto muhabir yaşadığı
döneme tanıklık ediyor t
arihe not düşüyor...’’
Fotoğraf tutkusundan hiç vazgeçmeyen Kamil Yılmaz, 2010 yılında emekli olsa da, mesleğinden kopmadı, makinasını yaşamı boyunca yanı başından bir an olsun ayırmadı.
Madencilerin Zonguldak yürüyüşünde, 1 mayıslarda alanlarda Taksimde, işçi eylemlerinde alanlarda fotoğraf çekmeyi ihmal etmeyen Kamil Yılmaz akşamları da Demirel Özal Ecevit Tansu Çiller gibi siyasilerin katıldığı programları toplantıları görev aldığı gazeteler adına izleyerek fotoğraflıyordu.
''Biz mesleğe başlarken fotoğraf çekebiliyor olmak, muhabirliğe ilk adımda çok artı sağlıyordu '' diyen Yılmaz, fotoğrafın zamanla kendisi için bir ifade aracı haline geldiğini söylüyor. ‘’Fotomuhabir yaşadığı döneme tanıklık ederken tarihe not düşen kişidir ‘’ diyor
Toplumsal, kültürel ,kentsel mimari değişimin, yaşamdaki yansımalarının fotoğraflarla çarpıcı bir biçimde belgelendiğini söyleyen Yılmaz, dönemi anlatan fotoğrafın tarihe ışık tuttuğunu, bu nedenle görselliğin giderek daha da önemsenmek zorunda olduğunu sözlerine ekliyor.
Sergide Vapuru, tramvayı, martısı, Adaları, Galatası, Haydarpaşası Kızkulesi, tarihi yarımadası, lalesi camisi kilisesi ile İstanbul’u fotoğraflarıyla bir kez daha ölümsüzleştiren Kamil Yılmaz, ziyaret sırasında fotoğraf severlerden çok farklı geribildirimler aldığını şu sözlerle anlatıyor:
''Kimileri tramvayı İstiklal’de artık göremeyeceğinden, kimileri ise çocukluğuna götüren vapurlardan yana kaygılı... Haydarpaşa’ya bakarlarken belirsizlikle karışık endişe duyuyorlar. Fotoğraflarda toplumsal- kentsel değişimden etkilenmelerin yansımaları fotoğraf severler tarafından ilgi gördü''
KAMİL YILMAZ Kimdir?
Gazeteciliğe 1984 yılında Karacan yayınlarında muhabir olarak başlayan Kamil Yılmaz (53) , 26 yıllık meslek yaşamına Karacan yayınlarında muhabir olarak başladı. Sırasıyle Topaz dergisi yazı işleri müdürlüğü görevinden sora, Günaydın, Bugün, Sabah, Hürriyet, Hello dergisi (Yayın kurulu üyeliği), Telestar, Hürriyet dergi grubu Elele dergisi, Topaz dergisi gibi çok sayıda yayında muhabirlik ve foto muhabiri olarak çalıştı. Halen Doğru Gazetecilik grubunda Tünaydın Gazetesi istihbarat şefliği görevinde bulunuyor.
Editör: BAŞAK ERTEKİN