SON DAKİKA
reklam
reklam

‘Aidiyet’ ve ‘Tuzdan Kaide’ Özel Gösterimlerle Seyirciyle Buluşuyor

Eklenme Tarihi: 19 Ocak 2020, Pazar - 02:29   Okunma Sayısı: 89065
‘Aidiyet’ ve ‘Tuzdan Kaide’ Özel Gösterimlerle Seyirciyle Buluşuyor

‘ 26 yaşındaki yönetmen, yapımcı ve sanatçı Burak Çevik’in Berlinale’de dünya prömiyerini yapan ve Türkiye’de gösterime girmeyen filmleri “Tuzdan Kaide” ve “Aidiyet”, 9 Ock Perşembe akşamı Beyoğlu Sineması’nda gerçekleşen özel gösterimde seyirciyle buluştu. Filmloverss’ın sunduğu Özel Gösterim saat 21:00’de başladı ve iki filmin arasında gerçekleşen söyleşide yönetmen Burak Çevik, seyircilerin sorularını yanıtladı. Çevik’in Aidiyet filmi 13 Ocak Pazartesi akşamı Ataşehir Belediyesi Mustafa Kemal Kültür Merkez’inde de özel bir gösterimle seyirciyle buluştu. The Film Stage’in 2019’un en iyileri listesinde! Eylül Su Sapan ve Çağlar Yalçınkaya’nın oynadığı ve Londra’da düzenlenen Open City Festivali’nde Uluslararası Yeni Yetenek Ödülü’nü, Boğaziçi Film Festivali’nde de En İyi Film ve En İyi Senaryo ödüllerini kazanan “Aidiyet”; 15 yıl önce İstanbul’da gerçekleşmiş bir cinayetin mahkeme kayıtlarına ve yönetmenin kişisel hafızasına dayanıyor. Bugüne dek The New York Times, Film Comment, MUBI gibi yayınlarda övgü dolu yorumlarla karşılanan “Aidiyet” önceki gün de, dünyanın en prestijli sinema sitelerinden The Film Stage’in hazırladığı, “2019’da ABD’de Dağıtım Olanağı Bulamamış En İyi Filmler” listesine girdi. “Aidiyet”, The Film Stage yazarlarınca hazırlanan listede, Werner Herzog, Denis Côté, Lou Ye, Kiyoshi Kurosawa, Abel Ferrara gibi usta yönetmenlerin son filmleriyle birlikte anıldı. Yönetmenin 2018’de çektiği ve ilk filmi de olan “Tuzdan Kaide” ise, zamanda sabitlenmiş otuz yaşlarındaki münzevi bir kadının zamansız ve mekânsız hikâyesini konu alıyor. Zinnure Türe, Dila Yumurtacı, Esma Madra, Banu Fotocan, Elit İşcan, Nihal Koldaş, Nazan Kesal gibi isimlerin yer aldığı fantastik dram türündeki film, dünya galasını Berlin Film Festivali’nde yapmış, Türkiye’de ise kısıtlı sayıda izleyici ile buluşmuştu. Yenilikçi diliyle övülen yönetmen Burak Çevik 1993’te dünyaya geldi. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Sinema Bölümü’nden mezun oldu. Üniversitede başlayan film gösterme deneyimlerini Fol Sinema adlı film platformuna dönüştüren Çevik, 2016 yılında !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin “Başka Haller” bölümünün, 2017 yılında ise İstanbul Film Festivali'nin “Işığın Peşinde” bölümünün küratörlüğünü yaptı. İlk uzun metraj filmi “Tuzdan Kaide” (2018), dünya galasını Berlin Film Festivali’nde yaptı ve festivalin Forum bölümünde yarıştı; Türkiye’de vizyon olanağı bulamayan film, sadece Adana ile İstanbul film festivalleri ve üniversitelerde özel gösterimler sayesinde seyirciyle buluştu. Yenilikçi sinema diliyle büyük övgüler toplayan Çevik, ikinci filmi “Aidiyet” ile bir kez daha Berlin Film Festivali’nin Forum bölümüne kabul edilerek önemli bir başarıya imza attı. Destekçi Yapımcı Feride Çiçekoğlu Festivaller & Ödüller Berlin FF (Almanya), New Directors/New Films (ABD), Fajr FF (İran), Transilvanya FF (Romanya), Altın Kayısı FF (Ermenistan), FIRST FF (Çin), Dokufest FF (Kosova), Saraybosna FF (Bosna-Hersek), Sakhalin FF (Rusya), Calgary FF (Kanada), Open City Uluslararası Yeni Yetenek Ödülü (Birleşik Krallık), Vancouver FF (Kanada), La Plata Festi-Freak (Arjantin), Adana FF (Türkiye), Boğaziçi FF En İyi Film, En İyi Senaryo (Türkiye), Sao Paulo FF (Brezilya), Selanik FF (Yunanistan), Rabat (Fas), RIDM (Kanada), Belgrad FF (Belgrad), Malatya FF (Türkiye), Gezici Festival (Türkiye), Hollywood Türk FF (ABD), New York Türk FF (ABD), Sinemardin (Türkiye), İstanbul Modern 'Biz de Buradayız' Seçkisi (Türkiye), Keswick FF (Birleşik Krallık) Konu: 2003’ün Aralık ayında, İstanbul’un banliyö mahallelerinin birinde yaşayan 55 yaşındaki bir kadın, evine giren bir yabancı tarafından bıçaklanarak öldürüldü. Cinayete ilişkin yürütülen soruşturma sonucu, maktulün kızı ve kızının sevgilisi göz altına alındı. Dava 2007 yılında sonlandığında, mahkeme ikisini de müebbet hapis cezasına çarptırdı. ‘Aidiyet’, 15 yıl sonra bu kriminal vakanın mekânlarını takip ederek cinayeti işleyen zanlının polis karakolunda verdiği ifade eşliğinde topoğrafik bir gözlem yapıyor ve ardından çiftin ilk tanıştığı geceye odaklanıyor. NE DEDİLER? “Birçok harika film gibi, ‘Aidiyet’ de karmaşıklığı içinde yalın ve aynı anda, yalınlığı içinde karmaşık; ve izlerken de bittiğinde de düşünmeye fırsat veren nitelikte bir film.” Ryan Swen / The Film Stage “‘Aidiyet’, duygusu ve profesyonelliğiyle Burak Çevik'in 'deneme' yapmaktan yılmayan özverili yaklaşımını dikkatle takip etmemizi sağlıyor. Hatta Berlinale 2019'un en iyi yerli filmi olarak da anılabilir.” Kerem Akça - Hürriyet “Bir hikâyenin iki farklı yüzü; dahiyane bir Türk bulmacası.” Manohla Dargis / The New York Times “Burak Çevik, cesur ve sakin yönetmenliğiyle bir gerilim hikâyesini yeniden yapılandırırken, hikâyedeki önemli soruları açıkta bırakarak film boyunca gerilimi de ayakta tutmayı başarıyor.” David Assmann - Tagesspiegel “‘Aidiyet’, yönetmenin sinema diline olan inancıyla birlikte aile tarihinin karmaşasında gezinen, psikolojik ve ahlaki yargılamanın ötesinde terapatik bir eyleme dönüşen bir film.” Yonca Talu / Film Comment Zamanda sabitlenmiş otuz yaşlarındaki münzevi bir kadın, mağarayı andıran bir odada yaşar. Şehre yaptığı ender ziyaretlerde iblislerin musallat olduğu bir sandalcıyla sohbet eder. Şehrin ücra köşelerinde ikiz kardeşini arar. Zamandan kopmuş, mekânı belirsiz bu yolculukta aynı rüya tekrar tekrar anlatılır. NE DEDİLER? “‘Tuzdan Kaide’, yerli sinemanın görüp görebileceğimiz en gizemli ilk filmlerinden biri belki de.. Heyecan vericiliğini İstanbul’dan karanlık bir masal çıkarmasından alıyor. Kerem Akça - Posta Gazetesi “İkiz kardeşini arayan kadın rolünde oldukça doğal bir oyunculuk performansı ortaya koyan Zinnure Türe ve ona eşlik eden Dila Yumurtacı, Esme Madra, Elit İşcan ve Nazan Kesal gibi sadece kadınlardan oluşan oyuncu kadrosuyla da göz dolduran ‘Tuzdan Kaide’; henüz ilk filminde ayrıksı bir dil yaratmayı başaran Burak Çevik’in bilindik yönetmenlerin tarzına pek benzemeyen film yönetimi ve sıra dışı kurgu biçimiyle de dikkatleri çekerken Çevik’in gelecek filmleri adına heyecan duymamızın önünü de açıyor.” Gizem Çalışır - FilmLoverss “Zaman ve mekân mefhumlarının, film evreni içinde bambaşka doğalara bürünebileceklerine dair bir film Tuzdan Kaide. Hikâye arkasına saklanmaya çalışan devamlılık illüzyonunu parçalayarak her bir planın hakikatini ayrı ayrı muhafaza eden anıtsal bir kurguya sahip. Filmin belki de en etkileyici yanı, kendi gerçekliğimiz olarak bildiğimiz doğayı, şehirleri ve insanları sinemanın tedirgin edici görsel-işitsel filtrelerinden geçirerek onlara Freud’un “tekinsiz” olarak nitelendirdiği bir karakter kazandırması.” Öykü Sofuoğlu - Manifold

Kaynak: ÖZEL HABER
Editör: SİNAN ERDOĞDU

reklam alanı

YORUMUNUZU BIRAKABİLİRSİNİZ

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

MOBİL UYGULAMAMIZ

HABER ARŞİVİ


Merhaba Sevgili Okurlarım. 


KÖŞE YAZARLARI

reklam
reklam