Warning: imagecreatefromjpeg(/var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/../dosyalar/gorsel/http-www-gazetetunaydin-com-images-haberler-mehtap-atil-resim-sergisi-jpg.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/fonksiyon.php on line 44

Warning: imagesx() expects parameter 1 to be resource, bool given in /var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/fonksiyon.php on line 3

Warning: imagesy() expects parameter 1 to be resource, bool given in /var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/fonksiyon.php on line 4

Warning: Division by zero in /var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/fonksiyon.php on line 11

Warning: imagecopyresampled() expects parameter 2 to be resource, bool given in /var/www/vhosts/tunaydingazetesi.com/httpdocs/_efsanfit/fonksiyon.php on line 28
Mehtap Atıl Resim Sergisi - Tünaydın Gazetesi
SON DAKİKA
reklam
reklam

Mehtap Atıl Resim Sergisi

Eklenme Tarihi: 8 Haziran 2017, Perşembe - 09:00   Okunma Sayısı: 80708

 İSTANBUL
Mehtap Atıl hakkında 1956’da Adana’da doğmuştur. Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun olmuştur. Beş yıl boyunca atölyesinde öğrencileriyle birlikte çalıştıktan sonra kişisel çalışmalarına dönerek ilk sergisini açmıştır. Adana ve Ankara’daki kişisel sergilerini Ankara’da açtığı karma sergilerle devam ettirmiştir. Yurtiçi ve yurt dışında çağdaş sanat üzerinde araştırmalarda bulunmuştur. Birçok özel koleksiyonda eserleri bulunmaktadır. Çalışmalarını halen Adana’da bulunan atölyesinde sürdürmektedir. 
Resimlerinde her duyarlı varlıkta bulunan iç hareketi dile getirmeye çalışmaktadır. Çalışmalarındaki işaretlerin ve yüzeyin birbirine paralel iki yönü vardır. Aynı anda hem görünür yanını hem de görünmez yanını algılarız. Bu sergideki eserler yoğun tefekkür sonucunda doğuveren çizgiler halindedir.  Mehtap Atıl’ın imgeler  dünyası hakkında Prof. Dr. Kıymet Giray Mehtap Anıl resimlerinde alımladığı imgelerin sınırsız yorumlarını deneysellemektedir. Kuşkusuz resminin çıkış noktasında Erol Akyavaş’ın resimlerinin algı, imge ve göstergeler zinciri olan sembollerine duyduğu hayranlık yer almaktadır. Öğrenim yıllarında kurduğu bu bağ, zamanın ve mekânın farklılıkları, yaşam felsefesinin değişiklikleriyle Mehtap Atıl’ın resimlerinde özgün yolla ulaşmasına öncülük eder.  Atıl, resimlerin doğa ve ateş arasında kurulan göstergeleri üzerinde yürür. Ateşin derinlikleri yanmayı ve yeniden var olmayı simgelerken doğa, varolmanın, sınırsızlığın gizlerinin sembolleriyle yüzleşir. Zaman ve uzamın yadsınması gibi duran kompozisyonlarında, doğa karşısında insanın ussal kabulü ya da ussal bakışla doğanın hükmediciliğine direnişi söz konusudur.  Simgeler, duraklar, kıvrılıp giden kaligrafiyi çağrıştıran yollar duraksamaları aşan gidişlerdir. Sınırsızlık içinde var olan alanların keşfedilmesi, yaşamın tinsel ve reel gerçekliğine ilişkin açılımların üzerinde sorgulamaların sınırsız kompozisyonlara dönüşümüdür.   Serginin süresi azalmaktadır. Gezmek için fırsat yaratın, 

 

Editör: CENGİZ BAYSU

reklam alanı

YORUMUNUZU BIRAKABİLİRSİNİZ

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

MOBİL UYGULAMAMIZ

HABER ARŞİVİ


Merhaba Sevgili Okurlarım. 


KÖŞE YAZARLARI

reklam
reklam