SON DAKİKA
reklam
reklam

E-Spor Endüstrisi (I)

Köşe Yazarı: Sinan ERDOĞDU   Eklenme Tarihi: 14 Kasım 2018, Çarşamba - 11:09   Okunma Sayısı:

Geride bıraktığımız hafta, sadece Türkiye nezdinde değil, dünya çapında da değerli işlere imza atan Kadir Has Üniversitesi Spor Çalışmaları Merkezi ve Hukuk Fakültesi'nin ''Espor Dünyasında Yönetim, Hukuk ve İletişim'' sempozyumuna katıldım. Türkiye'de Espor yapılanması ve hukuki zemin, Esporda yönetim, yayıncılık ve ekonomi, dijital oyunlar, Espor dünyası ve medya ilişkisi, Espor hukuki yapısı ve sporcuların hukuki durumu başlıklarının konuşulduğu sempozyuma ilgi oldukça yoğundu. Emeği geçenlere ,tüm konuşmacılara ve Kadir Has Üniversitesi Spor Çalışmaları Merkezi Müdürü Emir Güney'e çok teşekkür ediyorum. Özel bir teşekkürüm de; Kariyer Hukuk Derneği Başkanı Ebrar Efkan Bilgiç’e olacak. Ebrar kardeşimizin haber vermesi üzerine böylesi önemli bir etkinliğe katıldım. Öte yandan; KHD’nin 3.kere yapacağı ve 29-30 Kasım tarihlerinde Üsküdar-Bağlarbaşı Kültür Merkezinde gerçekleşecek olan Spor ve Spor Hukuku Konferansı yine alanında öne çıkan eşsiz birçok ismi bir arada barındırıyor.Meraklı olan okuyucularımızı bu önemli etkinliğe davet ediyorum. Konferansa katılmak isteyen tüm dinleyicilerin http://kariyerhukukdernegi.org/Haber/Spor-ve-Spor-Hukuku-Konferansi/172 sayfasındaki linke tıklamaları ve linkteki formu doldurmaları yeterli olacak. Günümüzde yeni jenerasyon artan bir şekilde “geleneksel” sporlardan uzaklaşıp, kimi zaman çok daha rekabetçi, kimi zaman çok daha heyecanlı olabilen oyunların profesyonel dünyasına adım atıyorlar. Özellikle de 15-25 yaş kuşağının gözdesi olan Espor, kendi içerisinde farklı oyunlara ve alanlara bölünüyor olmasından dolayı da Türkiye’de geleneksel sporu geride bırakıyor. Yalnızca oyun sektörü ulaştığı rakamlarla müzik ve sinema gibi iki önemli eğlence endüstrisini de geride bırakmış durumda. Teknolojilerin ve internet altyapısının yaşadığı hızlı gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor. Türkiye, dijital oyunlar ve e-spor sektörlerinde hızlı bir büyüme potansiyeline sahip bir ülke. Küresel çapta düzenli olarak 191 milyon espor izleyicisi bulunmakta iken, 194 milyondan fazla da düzenli olmayan izleyici bulunmaktadır. 2017 yılında toplamda 385 milyon izleyiciye ulaşılmıştır. Esporu düzenli takip eden izleyicilerin sayısının 2020'ye doğru % 50’den fazla artarak 286 milyon ve toplamda da 589 milyon olacağı beklenmekte. Konuyla ilgili çok detaylı bir araştırma yapan DKR Denetim Danışmanlık Yönetici Ortağı Ekrem Öncü’nün anlattığı Espor Raporu ise durumun ne boyutlara geldiğini anlamamız açısından çok yardımcı oldu. DKR Denetim Danışmanlık Yönetici Ortağı Ekrem Öncü’nün anlattığı Espor Raporu’undan önemli kısımları sizlerle paylaşacağım.Ekrem Öncü’ye de ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum. Rapordaki önemli tespitlerden bir bölümü; *Newzoo tarafından hazırlanan ‘2017 Global Esports Market Report’ a göre 2017 yılında Espor ekonomisi 696 milyon $'a yükseldi ve yıllık artış %41.3 oldu. 2018 de öngörülen rakam ise 906 milyon $ olup bu durumda artış oranı %38,2 olmaktadır. 2017 yılında reklamlara 155 milyon dolar, sponsorluklara 266 milyon dolar ve medya haklarına da 95 milyon dolar olmak üzere toplamda 516 milyon $ harcanmıştır. 2017 de İzleyicilerin bilet ve ürünler için ödediği bedel ise 64 milyon dolar olmuştur. Oyun yayıncılarının ödediği tutar ise toplamda 116 milyon dolardır. Espor içerik lisanslarının satışlarından 2017 yılında küresel çapta elde edilen gelir 95 milyon dolar olmuş ve bu tutar 2016‘ya göre % 82 oranında artmıştır.

(Devamı yarın)

reklam

MOBİL UYGULAMAMIZ

HABER ARŞİVİ


Merhaba Sevgili Okurlarım. 


KÖŞE YAZARLARI

reklam
reklam